snodde (a) tidsinställt

snodde frågor från dressyrmupparnas ''hjälp'' inlägg
Vad använder ni mot flugor? Sprayer? Krämer? Täcken? Hur funkar det?
Jag använder flugspray, den heter absorbine (märket heter absorbine, själva flaskan heter ultra shield) en svart flaska. Sen har jag skillingaryd, en svart burk med vitt lock på

Vad använder du när du tar hand om lädret? Hur ofra? Varför just den? Vad har du tidigare använt? Varför använder du inte längre det?
Jag tar tyvärr inte så bra had om lädret :$ men jag putsade tränsen en gång (pinnigt....)
Jag använder lädertvål. Vet inte varför just den, jag köpte den för länge sen, den är ganska bra...men bara ganska. Jag har bara använt den.

Hur behandlar du småsår? Varför just så?
Jag Behandlar småsår med helosan. Tycker det är effektivt,lätt och bra. Lite klibbigt men det får man tåla.
Hur ofta dushar du hästen? Använder du schampoo på hästen? Vilket?
Jag har duschat amigo och uffe några gånger i sommar, och ibland använder jag schampoo, ibland inte. men när jag använder använder jag denna:
(den stora)
Vad ger du hästen för foder? Varför? Vad har det för egenskaper?
I sommar har dom bara fått morötter,knäckebröd,glass och musli , hah glass.. Men uffe gillar glass, så han får lite glass ibland!
Vad använder du för ledarskapsövningar? Vad tycker du är viktigt i hanteringen?
Jag använder massa olika. Det beror på, dom måste ju respektera en, så om dom börjar gå på mig stannar jag, och då stannar dom, sen går jag och då ska dom gå, men inte framför mig. ibland backar jag dom om dom inte förstår. Det som är viktigt i hantering är att man inte alltid får bli arg. Nån gång så ja, men inte så att man blir surkärringen som är arg hela tiden.
Hur gör du innan ridning? Står hästen uppbunden? Tar du av grimman helt när du tränsar eller drar du den över halsen?
Jag borstar man och svans och kroppen. Sen tar jag hovarna och ibland ansiktet för amigo tycker det är asskönt..
Amigo kan inte stå uppbunden, men uffe gör det ja. Det beror på vilket humör dom är på. är dom sura får grimmar vara på halsen så dom inte sticker. men oftast tar jag av grimman efter att jag lagt över tyglarna.
Där fick ni lite ;) btw, tidinställt hahah ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloglovin
RSS 2.0