långt inlägg!

heeej! gick upp runt 8 imorse då gick jag ut till Chivaz och borstade honom, visiterade och borstade manen och svansen, fyfan vad knutig man & svans...:/ tog jättelänge men aja, sen så tränsade jag och bara skrittade lite på gården barbacka, sen släppte jag honom i hagen och gick in ett tag och bytte om. Sen gick jag ut till han igen och tog ut han, borstade lite mer, se lindade jag honom på alla 4a och sen  sadla jag och tränsade, i början så värmde jag upp, sen testade jag snodd på honom, då blev han seg så jag tog av den igen och red utan snodd, körde inte intervaller idag, den enda jag fokuserade på var att hålla i gång honom, första galoppen så sparkade han bakut i vartenda steg, sen vände jag och skulle gå till en äng, då backa han ner i ett dike och sen tillslut fick jag upp han och då snubblade han så han la sej med frambena typ, asså de är svårt att förklara, men sen fortsatte vi och red på en äng, vi red förbi en dunge och då kom de MASSA äckliga älgflugor usch dom satte sej fast på mina armar och typ åt, jag fick panik och börja böla, sen så märkte jag att ena lindan hade åkt ner på höger bak så mamma tog bort båda där bak men hade kvar dom där framme, sen så red jag lite till och de gick fett bra, sen slutade jag :) Nöjd med chivaz idag ! Nu får ni massa bilder :D
knasponny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloglovin
RSS 2.0