elephant man

hejhej idag va Chivaz skitjobbig att sadla, han stog och grävde och vägrade stå stilla, sen kom morfar och klappa hnm och prata lugn med honom då gick de asbra,  sen så gick jag till "hoppängen" där hoppade jag upp, värmde upp, jag va på hela tiden, han fick inte vila en sekund under uppvärmingen, då blir han jobbig under resten av ridpasset, men jag hoppade lite på ängen, hans galoppfattningar va KLOCKRENA ! :D tog nått hinder i trav oxå. Sen när de gick som bäst så red jag ut på ängen och galopperade massoooor och Chivaz tyckte de va superduper kul att springa fort så jag gav honom tyglarna helt och jävlar va go han va! Han glädje bocka typ 10000 ggr xD Om de hade vart för ett år sen så hade jag blivit skraj och inte vågat rejjsa på ängarna för han bockar och sparkar bakut men nu är de bara kul för man märker hur kul han tycker de är! :') Sen skrittade jag hem och hemma fick han sallad och morötter som grannen gav oss. Han tyckte de va gott! Jag åt alldeles nyss kyckling och ris, asgott :3. Klockan 1 åker jag till karlstad, ska fixa lite tidsintsällda. Ni kommer få 1 film oxå :D Pusspuss
Smakprov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloglovin
RSS 2.0